Rekreacija

Kroz Park prirode Tajan na planine Bakoš i Tvrtkovac

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

Planinarska grupa BiH Exploreri (sekcija planinarsko-sportskog društva “POŠTAR“-Zenica) jučer ( nedjelja) je organizovala je petu po redu planinarsku turu u 2024.godini, ali sada na području općine Zavidovići, Kakanj i Grada Zenica.

Dvadeset planinara jučer rano ujutro krenulo je iz Zenice, Doboja, Doboj Istoka i Tešnja prema Zavidovićima, parku prirode Tajan i jezeru Mašice gdje smo ostavili prevozna sredstva.
Uz dobro raspoloženje i elan svojstven planinarima grupu je poveo naš vođa grupe Amel Skopljak koji je pripremio veoma interesantnu planinarsku turu koju je do sada rijetko ko realizovao.

Krenuli smo od jezera Mašica uz konstatan uspon za koji je trebalo nekoliko sati da ga savladamo. Krenuli smo vršiti uspon kroz prelijepu šumu i kraj prirodnih fenomena-pećina koje smo posjetili prilikom povratka.

Uspon na planinu Bakoš i njen vrh Bukvice-Prisoje nije bio nimalo jednostavan. Bilo je potrebno i kondicije i pravilnog raspoređivanja snage za uspon. Na polovini uspona na planini Bakoš sreli smo naše prijatelje Vehaboviće koji su sa drugom planinarskom grupom iz Zenice krenuli pješačiti od lokacije Lastavica do jezera Mašice.

Nastavili smo svoj uspon i napokon stigli na vrh planine Bakoš (Bukvice-Prisoje), gdje smo imali priliku uživati u prelijepom pogledu na planine i brda u okruženju.

Poslije obaveznog forografisanja nastavili smo svoj put prema još jednom cilju a to je uspon na planinu Tvrtkovac i njen vrh a koji se nalazi na teritoriji Grada Zenica. Da bi stigli na vrh Tvrtkovca morali smo realizovati još nekoliko uspona kroz teritorij općine Kakanj i napokon stigli smo na Vrh Tvrtkovca koji je bio okupan svjetlošću od sunca. Neopisiv je osječaj kod planinara kada realizuje cilj koji je sam sebi postavio, a to je uspon na vrh neke planine. Mi smo jučer realizovali uspon na dvije planine i to bez većih problema uz potrošnju velikog broj kalorija i manju upalu mišića.

Lijepo smo se odmorili na vrhu planine Tvrtkovac sa kojeg se proteže prelijep pogled na veliki broj planina. Bilo je vrijeme da krenemo nazad do jezera Mašica istim putem samo sada je trebalo savladati manje visokih uspona a trebalo je oprezno sići niz velike nizbrdice. Povratak je uvijek brži od odlaska na planinu pa je tako i sada bio slučaj. U povratku smo posjetili Lukinu pećinu koja se nalazi iznad jezera Mašica nekoliko kilometara.

Rezime planinarske ture kroz podatke o učinku:

-18 kilometara pješačili;
– 1115 mnv nivelacije;
– oko 6 sati aktivnog hoda;
– 12 sati bilo potrebno od polaska do povratka kući;
– 3,5 sata vožnje;

Umorni ali sretni što smo realizovali još jednu nezaboravnu planinarsku avanturu stigli smo do svojih vozila i krenuli nazad kući. Prvi put sa nama je putovala i planinarila Mirsada koja je pokazala duh i izdržljivost u ovoj veoma zahtjevnoj turi. Ponovo sa nama je bila poslije duže vremena Edina (naša članica iz Tešnja) koja je takođe, izdržala sve prepreke ove planinarske ture.

Mi nastavljamo dalje pripremati i realizovati putovanja i planinarske ture širom naše lijepe domovine Bosne i Hercegovine. Krenuli smo aktivno u ovoj novoj godini, jer smo do sada realizovali 5 planinarskih tura i to je samo početak.

BiH Exploreri (sekcija PSD “Poštar“ Zenica)

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti: