Rekreacija

FOTO: BiH Exploreri na planini Durmitor- Crna Gora

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

Planinarska grupa BiH Exploreri realizovala je jedinstvenu planinarsku turu i avanturu u Crnoj Gori na prelijepoj planini Durmitor.

16 zaljubljenika u prirodu i planinarenje krenulo je iz Zenice u petak 01.07.2022. u poslijepodnevnim satima prema Crnoj Gori. Okupljanje je bilo u Zenici ali su naši članovi stigli i iz Doboja, općine Doboj istok, Gračanice a nekoliko članova nam se pridružilo u Sarajevu.

Nastavili smo svoj put sa odličnim vozačem Adisom prevozničke i turističke firme M-97 iz Sarajeva prema Foči i graničnom prelazu Šćepan polje. Brzo smo prešli granicu u noćnim satima i nastavili smo svoj put kroz Crnu Goru prema našem konačištu koje smo rezervisali u gradiću Žabljak koji se nalazi u blizini Durmitora.

Stigli smo kasno navečer u Žabljak i vrlo brzo krenuli na počinak jer već sutra rano ujutro ( 05:00 sati), trebali smo krenuti na prvi planinarski uspon na najveći vrh na planini Durmitor Bobotov kuk.

U subotu rano ujutro (02.07.), na planini Durmitor nas je dočekao prelijep pogled na fantastičnu prirodu koja nas je oduševila.
Krenuli smo na uspon na planinski vrh Bobotov kuk sa velikim entuzijazmom i očekivanjem. Vrlo brzo smo imali društvo velikog broja divokoza koje su nas pratile jednim dijelom staze, i držale su se na distanci, ali ipak dovoljno blizu da uživamo u njihovom društvu.

Planinarska staza je dobra označena i onaj ko je u dobroj kondiciji, iako ima velikih uspona neće imati problema da dođe do vrha. Istina treba biti oprezan, jer na pojedinim dionicama planinarske staze prema Bobotovom kuku bitno je sačuvati prisebnost i polako se kretati uz osiguranje čuvanjem za čelične sajle.

Bilo je potrebno nekoliko sati da stignemo na sami planinski vrh Bobotov kuk koji je visok 2.522 mnv. Tokom pješačenja do vrha sreli smo veliki broj planinara iz Češke, Irske, Njemačke, BiH, Srbije, Hrvatske, Crne Gore. Na vrhu Bobotovog kuka zasluženo smo odmorili i uživali u doručku koji smo ponijeli i u prelijepom pogledu na okolne planinske vrhove, gore i doline prelijepog nacionalnog parka Durmitor.

Poslije odmora krenuli smo nazad i počeli smo se spuštati sa vrha Bobotovog kuka. S obzirom da nismo mnogo žurili trebalo nam je nekoliko sati da dođemo do lokacije sa koje smo krenuli rano ujutro. Uživali smo svi tokom ovog planinarskog druženja, gdje smo kroz stotine fotografija pokušali zabilježiti sve prirodne ljepote ovog područja. Ukupno smo pješačili 10,5 kilometara veoma zahtjevne planinarske staze za koju je trebalo mnogo snage i planinarskog umijeća.

Imali smo i mnogo sreće jer čim smo se smjestili u kombi vozilo počela je jaka kiša i grmljavina. Iako umorni bili smo veoma zadovoljni realizovanom planinarskom turom na planinski vrh Bobotov kuk planine Durmitor.

Vratili smo se u naše privremene domove u Žabljaku i poslije kraćeg odmora odlučili smo malo prošetati po gradu i otići do prelijepog Crnog jezera koji se nalazi na prelijepoj lokaciji okruženom stoljetnim borovim šumama. Uživali smo u šetnji oko jezera, kahvi u obližnjem restoranu i u razgovoru sa planinarskim saputnicima.

Vratili smo se u naše apartmane navečer umorni ali veoma zadovoljni doživljenim tokom dana. Sutra po planu je trebalo ponovo da planinarimo pa smo zato ranije legli da odmorimo jer smo ponovo trebali krenuti rano ujutro (05:00), na planinski vrh Prutaš.

U nedjelju (03.07.), rano ujutro je krenuo uspon na planinski vrh Prutaš koji je visok 2.393 mnv. Vrijeme nas je tokom cijelog boravka na planini Durmitor poslužilo iako nam je manje probleme pravilo jako sunce koje nam je otežalo planinarenje. Ipak bez većih problema uspjeli smo da se popnemo na sami vrh i da ponovo uživamo u prelijepom pogledu na Durmitor.

Čitavo područje Durmitora veoma je bogato raznim vrstama ljekovitog bilja u što smo se uvjerili prilikom uspona na ova dva planinska vrha Durmitora. Kao i jučer sreli smo veliki broj planinara koji je kao i mi planinario na vrh Prutaš. Planina Durmitor ima 48 vrhova koji su visoki preko 2.000 mnv.

Područje Durmitora je zaštičeno područje i to je nacionalni park o kojem se brinu rendžeri. Nacionalni park Durmitor posječuje tokom godine nekoliko stotina hiljada turista i planinara. Karta po danu u nacionalnom parku Durmitor košta tri eura, i dežurni rendžeri se brinu da se ta karta i naplati.

Veliki broj stranih turista i planinara stiže iz cijelog svijeta u Tivat gdje ima aerodrom. Kada stignu u Crnu Goru rentaju auto i dolaze na nekoliko dana da uživaju u prelijepoj prirodi nacionalnog parka Durmitor. Tokom nekoliko dana turisti i planinari uživaju tako što planinare, voze bicikl, ili idu na rafting na rijeku Taru, posjećuju Crno jezero gdje se može pecati riba, voziti čamac, trčati. Ponuda u nacionalnom parku Durmitoru je i više nego bogata i svi koji ga posjete vjerovatno će ga ponovo posjetiti.

Poslije uspješnog uspona na planinski vrh Prutaš krenuli smo u poslijepodnevnim satima prema Bosni i Hercegovini istim putem kojim smo i došli u Crnu Goru. Bez većih zadržavanja na granici i uz odličnu vožnju vozača Adisa u Zenicu smo stigli u 19:30 sati (03.07.-nedjelja).

Bilo je ovo putovanje za pamćenje realizovano na vrhunskom nivou zahvaljujući velikom naporu i odricanju od strane našeg Amela Skopljaka. Ono što je najbitnije niko nije ozlijeđen, međusobna komunikacija je bila odlična uz veliki broj šala i dosjetki.

Hvala svim članovima ekspedicije na lijepom druženju.
Čestitam nam na uspješnoj planinarskoj istraživačkoj ekspediciji u Crnoj Gori-na planini Durmitor.

Amel, Mustafa, Edina, Amra, Edin, Hamija, Mirsada, Hajrija, Halil, Nihad, Muhamed, Mirsad, Fikret, Elma, Meho, Jasmin.

Idemo dalje zajedno u nove planinarske pobjede.

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti: