Kultura

Teatarska kritika: Vrijedi li po svaku cijenu tražiti put ka popularnosti?

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

Piše: Merima Handanović

Nova premijerna izvedba u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, predstave ”Nakaze” je upriličena na Maloj sceni ”Žarko Mijatović” u ponedjeljak, 07. novembra sa početkom u 19. 30 sati. U predstavi igraju glumci iz ansambla BNP-a Lana Zablocki-Džehverović, Siniša Vidović, Snežana Vidović i Selma Mehanović. Kostimografiju za predstavu potpisuje Nađa Sinić, scenografiju Mensur Begičević, dok je dizajn zvuka povjeren Igoru Kasapoviću.

Ovaj zanimljiv projekat je koncipiran tako da se igra na prostoru scene-studija i samim tim na inovativan način pruža publici mogućnost osjećaja prisutnosti studija i dočaravanja procesa nastajanja televizijske emisije, odnosno najave za televizijsku emisiju.

U predstavi su suptilno postavljena neka od suštinskih pitanja današnjice koja su u direktnoj vezi sa utjecajem masovnih medija na medijsku publiku. U vrtlogu nesigurnosti i egzistencijane neizvjesnosti, likovima u predstavi borba za vlastitu materijalnu neovisnost biva ”ponuđena” u kastingu koji kao krajnji cilj daje posao voditeljice TV-programa ”Nakaze”. U ovoj teatarskoj priči je postavljen apsurd likova ovisnih o medijima, čija je potreba za komunikacijom ogromna, koliko god željeli prikazati da im je samo stalo do popularnosti, rada na televiziji i hladnokrvne potrebe za radom. Ovakav apsurd sadašnjeg trenutka, gdje je utjecaj medija sve veći i gdje mediji manipuliraju masom više nego ikad u prošlosti, rezultirao je kontrapunktnom reakcijom prigušene, ali i dalje očajne želje ljudi da komuniciraju bar kroz svađu i agresivnost. Tako kroz tri lika na sceni, kojima upravlja glas iz off-a, odnosno sami predstavnik medija i verzija Velikog Brata čiji glas samo čujemo, a koji vrlo jednostavno upravlja situacijom, možemo vidjeti da bez obzira na sve, sva tri ženska lika imaju potrebu da uđu bar u sukob, samo da bi se udaljile od tišine i unutarnje nesigurnosti, što opet svjedoči o ljudskoj iskonskoj potrebi za komunikacijom.

Karakterno različita, tri lika na sceni pružaju mogućnost sagledanja različitih vrsta (ne)snalaženja u svijetu apsolutne manipulacije željama i ljudskoj sudbini zavisnoj od medija i popularnosti. Automatski se pri tome postavlja pitanje: Koliko smo, zaista, spremni odreći se svoje anonimnosti i žrtvovati svoju slobodu zarad popularnosti? Na poetici nove osjećajnosti je izgrađena teatarska priča u kojoj je prikazano primarno mjesto medija u ljudskoj sudbini koja biva okovana strahom, nesigurnošću, negiranjem samog sebe i podlijezanjem novim trendovima koji se kose sa ljudskom slobodom bez koje je nemoguće ostvariti identitarnu svrhu življenja i opstanka, te pronaći vlastiti put.

Dalje, glas iz off-a, u prestavi mladog reditelja Emina Hajrića, sasvim neprimjetno nameće pitanje da li uopće postoji javnost ili se samo radi o masi koja manipulira životima ”malih ljudi” izgubljenih u vlastitoj potrazi za identitom i svojim mjestom pod nebom.  Na koncu, sva tri ženska lika, metodom prevare, postaju dio reklame čija je najvažnija moć dostupnost, privlačnost i uvjerljivost, a koju su snimile za emisiju simboličnog naziva ”Nakaze”.

Adaptirani tekst Lutza Hübnera prvobitno je govorio o zastupljenosti MTV-programa u tadašnjim životima, dok današnji tekst izveden na Maloj sceni Bosanskog narodnog pozorišta Zenica, svoje mjesto i vrijeme dešavanja nalazi u sadašnjem trenutku, te kroz pitanja izgubljenosti Lili, Maren i Petre svakom gledatelju ostavlja na raspolaganju niz pitanja koja su u vezi sa današnjim životom ovisnim o društvenim mrežama i medijima, a koja se mogu svesti na jedno prosto pitanje: Vrijedi li po svaku cijenu tražiti put ka popularnosti?

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888