Kultura

Premijera „Ravne ploče“ otvara XVII festival bh. drame

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

Premijera „Ravne ploče“ otvara XVII festival bh. drame  – U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica je danas upriličena konferencija za medije povodom premijerne izvedbe predstave „Ravna ploča“ autora Dragana Komadine, u režiji Lajle Kaikčije. Predstava je nastala u koprodukciji Bosanskog narodnog pozorišta Zenica i 17. festivala bosanskohercegovčke drame i autorskog teatra Zenica 2018. i bit će premijerno izvedena u ponedjeljak, 7. maja u okviru obilježavanja 40. godišnjice od otvaranja sadašnje zgrade zeničkog BNP-a.

Festivalskom premijerom predstave „Ravna ploča“ će biti zvanično otvoren Selektovani takmičarski program 17. festivala bh. drame i autorskog teatra.

Na konferenciji za medije povodom premijerne izvedbe predstave „Ravna ploča“ su govorili: direktor BNP-a Hazim Begagić, rediteljica Lajla Kaikčija, glumica i glumci iz ansambla predstave Gordana Boban, Nusmir Muhareović, Muhamed Bahonjić i Zlatan Školjić.

Direktor Begagić je izrazio zadovoljstvo zbog značajnog projekta, kojim će zvanično biti otvoren Takmičarski program 17. festivala bh. drame i čime će biti obilježene četiri decenije od otvaranja najznačajnije teatarske zgrade u BiH. Obilježavanje ovog značajnog datuma za zenički BNP će biti upriličeno izvođenjem domaćeg dramskog teksta Dragana Komadine, savremenog bh. dramskog pisca. Ovim projektom, Bosansko narodno pozorište Zenica još jednom pokazuje svoju otvorenost i spremnost na saradnju sa dramskim piscima, rediteljima, autorima, saradnicima i glumcima.

Umjetnička direktorica i rediteljica Lajla Kaikčija se zahvalila Draganu Komadini na tekstu oko kojeg se okupila raznolika i vrijedna autorska i glumačka ekipa. Komad se bavi zamršenom i teškom sudbinom žene, koja, svoju neizrečenu muku postojanja izravno, “kožno”, ucrtava u egzistencijalni, gotovo antički, usud svog oslijepljelog sina. Kaikčija je, također, istakla zadovoljstvo zbog rada sa Gordanom Boban, prvakinjom Kamernog teatra 55, te zbog rada sa glumcima iz ansambla Bosanskog narodnog pozorišta Zenica Nusmirom Muharemovićem, Robertom Krajinovićem, Muhamedom Bahonjićem, Predragom Jokanovićem i Zlatanom Školjićem. Autentičnu likovnost predstave, scenografski i kostimografski je na scenu prenijela Sabina Trnka, a kompozitor predstave je Igor Kasapović. Za scenski pokret je bio zadužen koreograf Thomas Steyaert. Jezička saradnica u radu na predstavi je prof. dr. Naila Valjevac, koja je tekst adaptirala govoru područja Tomislavgrada.

Gordana Boban se na konferenciji za medije zahvalila pozivu Bosanskog narodnog pozorišta Zenica na čelu sa direktorom Hazimom Begagićem, te umjetničkom direktoricom Lajlom Kaikčijom. Kako je Boban izjavila, bilo je veliko zadovoljstvo raditi sa ekipom iz BNP-a na stvaranju jedne nove predstave, za koju vjeruje da nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Uloga Delfe je prema riječima Gordane Boban bila vrlo zahtjevna i iziskivala je opsežno glumačko istraivanje.

Za mladog glumca Nusmira Muharemovića je ova uloga bila najzahtjevnija u dosadašnjem radu, jer sa scene progovara kao slijepac izolovan od stvarnog svijeta, ali i sjajno iskustvo zbog činjenice da je ostvario svoj san da igra sa glumicom Gordanom Boban.

 

Služba za odnose s javnošću BNP Zenica

 

BOSANSKO NARODNO POZORIŠTE ZENICA &

XVII FESTIVAL BOSANSKOHERCEGOVAČKE DRAME ZENICA 2018.

Velika scena

Sezona 2017/18. (LXVIII) Premijera 726.

 

Dragan Komadina

RAVNA PLOČA

 

Režija: LAJLA KAIKČIJA

Scenografija i kostimografija: SABINA TRNKA

Scenski pokret: THOMAS STEYAERT

Muzika: IGOR KASAPOVIĆ

Jezička adaptacija: NAILA VALJEVAC

Producent: HAZIM BEGAGIĆ

Izvršni producent: DENIS KRDŽALIĆ

Inspicijentica: SABINA GLOGOVAC

Podjela uloga:

Delfa: GORDANA BOBAN

Gabro: NUSMIR MUHAREMOVIĆ

Doktor Rafo: ROBERT KRAJINOVIĆ

Mijo: PREDRAG JOKANOVIĆ

Svekar: MUHAMED BAHONJIĆ

Markan: ZLATAN ŠKOLJIĆ 

PREMIJERNA IZVEDBA: 7. 5. 2018. godine (u okviru Takmičarskog programa XVII festivala  bosanskohercegovačke drame Zenica 2018. – festivalska premijera)

Predstava se izvodi na hinterbini Velike scene uz prisustvo maksimalno 130 gledalaca.

Trajanje predstave: 65 minuta

O DRAMSKOM TEKSTU

 

Iznad slonovskih repova

Dramski tekst prati posljednji dan u životu majke koja živi sama sa slijepim sinom u zabitom hercegovačkom selu, na obroncima Vran planine. Pogođena raznim životnim nedaćama, ona je izabrala samoću i izoliranost, podižući sina u jednom paralelnom svijetu gdje mu je njezina riječ jedini zakon i put.

Kako sada ostaviti dijete kojemu je bila jedina učiteljica i odgajateljica? Kako ga ohrabriti na nastavak života u okruženju koje mu je potpuno nepoznato? Uvjerena da ispravlja odvratnu nepravdu, sina je pretvorila u taoca vlastite prošlosti i uskratila mu normalan razvoj.

Jedini muškarac koji je godinama nakon smrti njezinog svekra i muža, imao pristup u tu kuću duhova bio je priprosti i umno blago ograničeni  lik, koji je jedini iskreno voli cijelo vrijeme.

Može li dolazak doktora, kao prvog normalnog predstavnika ljudske vrste i civilizacije,  promijeniti nešto u tom zamršenom klupku što su ga prsti sudbine ispleli oko nesretne žene?

To je komad o ženi koja je u pokušaju da potisne vlastite mračne tajne nasilno sagradila jedan sociopatski mikrosvijet u kojemu nema mjesta za druge. Taj autoviktimizirajući okvir  je zapravo izravna referenca na našu postratnu zbilju u kojoj Žrtva u nemogućnosti da dobije emotivnu i pravnu satisfakciju za zlo koje joj se dogodilo inzistira na neprerađenoj traumi i postaje presudan moralni arbitar u društvenim procesima, čijim uslugama vješto manipuliraju domaće političke elite, promovirajući ih u „ključne“graditelje  bolje budućnosti. Strašno je samo što put u tu „bolju“ budućnost  (ne)svjesno implicira  osvetu, a time i nove žrtve. U ovom slučaju, osvećujući se onima koji su joj nanijeli  bol, ova se duvanjska Medeja zapravo osvećuje vlastitom djetetu.

Naslov drame nije samo majčin očajnički pokušaj da na samrti utješi sina metaforom „ravne ploče“,  svijeta kao idiličnog mjesta  prilagođenog slijepcima, nego je i podsjećanje kako svaki radikalizam, makar se radilo i o majčinskoj ljubavi, nužno vodi u fundamentalizam, odnosno do ruba ispod kojeg bezbrižno mašu slonovski repovi.

Dragan Komadina

 



Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888
Facebook Inbox: https://www.facebook.com/Zenicablog/
Twitter: https://twitter.com/Zenicablog2010

Zadnje objavljeno