Kultura

Predstava BNP odabrana za Sterijino pozorje 2016.

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

Predstava BNP odabrana za Sterijino pozorje 2016. – 61. Sterijino pozorje, koje će biti održano u Novom Sadu od 26. maja do 2. juna, ugostiće i predstavu našeg, zeničkog Bosanskog narodnog pozorišta.

-Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali, pisca Tanje Šljivar, režije Mirjane Karanović, u izvedbi Bosanskog narodnog pozorišta Zenica i partnera Kamernog teatra 55 Sarajevo (BiH) biće izvedena uokviru Festivala.

– Poetičan i angažovan tekst mlade spisateljice Tanje Šljivar. Dramske situacije se u toku drame raspadaju pod naletom poetskih slika i lirskog jezika. Likovi, njihovi životi i ispovesti, postaju mnogo više od bizarne slike savremenog bosanskog društva. Oni se pretvaraju u metaforu života na Balkanu danas, života svih nas koji, uronjeni u opskurnost jednog istorijskog interregnuma, čeznemo za nekom uzbudljivijom egzistencijom, nekim interesantnijim sudbinama za koje je nekada davno delovalo da ima nade… nekada davno pre ratova, siromaštva, sveopšteg društvenog sunovrata. Mirjana Karanović i Enes Salković izveli su svedenu i čestitu predstavu iz koje se mogu iščitati različita nova značenja teksta. Ova drama i predstava sigurno će biti prava poslastica za sve pozorišne sladokusce koji vole kada naše pozorište preispituje, pomera i prevazilazi granice dramskog teatra usredsređenog na podražavanje radnje putem hronološki ispričane priče, navodi se u  obrazloženju koje je danas saopćila Direkcija Pozorja, povodom objavljivanja selekcije 61. Sterijinog pozorja, iz pera selektorke Marine Milivojević Mađarev, koja je saopćila takmičarski i prateći program ovogodišnjeg Festivala.

GDJE SU GRANICE? U selekciji 61. Sterijinog pozorja gledaćemo sedam predstava u takmičarskom programu i dvije u Krugovima. Festival će se odvijati pod sloganom „Gdje su granice?“. Ovaj naziv selektorka je odabrala jer njeno Serijino pozorište sada u situaciji da stalno  preispituje sopstvene granice u estetskom, društvenom i materijalnom smislu.

-Koji je najmanji budžet sa kojim je moguće napraviti produkciju jedne pozorišne sezone tako da pozorište i dalje bude pozorište, a ne firma pred raspadom? Kakav tekst danas možemo nazvati dramskim? Da li takav tekst prvenstveno treba da odražava dramsku radnju datu kroz konsekventnu, hronološki iznetu priču, ili se može odustati od priče, ubaciti naracija, songovi… Gdje su granice savremenog dramskog teksta? Takođe, na osnovu kojih granica utvrđujemo ko je domaći ili, ljepše rečeno, naš pisac? Da li su to granice države ili jezika? I da li su mjesto rođenja i jezik pravo mjerilo za razgraničavanje naših od „njihovih“ pisaca? Gdje su granice? Koje granice dijele originalno dramsko djelo od djela nastalog na osnovu nekog drugog proznog ili dramskog ostvarenja? Koliko možemo da intervenišemo na tuđem tekstu a
da i dalje imamo pravo da potpišemo prvobitnog autora? Ko je autor teksta koji se izvodi na predstavi? Gdej su granice autorstva između pisca, reditelja i dramaturga? Ovim pitanjima bave se sedam predstava u takmičarskom programu i dvije u Krugovima, navodi selektorka Marina Milivojević Mađarev..

U Selekciji nacionalne drame i pozorišta odabrano je sedam predstava:

1. Tuđe srce ili pozorišni traktat o granici, tekst Biljana Srbljanović, režija Dino Mustafić, Art Hub – Udruženje za istraživanje i podsticanje izvedbenih umjetnosti Sarajevo (BiH), partneri: Scena MESS, Testament Films Beograd, Inicijativa mladih za ljudska prava u BiH, Sarajevski ratni teatar – SARTR, Jugoslovensko dramsko pozorište, Centar za kulturu Sarajevo, Kosovska fondacija za otvoreno društvo

2. Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali, pisac Tanja Šljivar, režija Mirjana Karanović, Bosansko narodno pozorište Zenica, partner: Kamerni teatar 55 Sarajevo (BiH)

3. Rodoljupci, pisac Jovan Sterija Popović, režija Andraš Urban, Narodno pozorište Beograd (Srbija)

4. Hromi ideali, pisac Milutin Uskoković, prema dramatizaciji Olge Dimitrijević i romanu Čedomir Ilić Milutina Uskokovića, adaptacija Zlatko Sviben i ansambl predstave NP Užice, reditelj Zlatko Sviben, Narodno pozorište Užice (Srbija)

5. Edeš Ana, po motivima istoimene priče Ana Edeš Dežea Kostolanjija, dramaturška obrada Kata Đarmati, reditelj Jožef Cajlik, Narodno pozorište/Narodno kazalište/Népszinház – Drama na mađarskom jeziku, Subotica (Srbija)

6. Pijani, pisac Ivan Viripajev, reditelj Boris Liješević, Pozorište Atelje 212, Beograd (Srbija)

7. Violinista na krovu, Džozef Stajn–Džeri Bok, reditelj Atila Bereš, Srpsko narodno pozorište i Novosadsko pozorište/Újvidéki Színház, Novi Sad (Srbija)

Selekcija Krugovi

  1. Fazanov ples, tekst i režija Bela Pinter, Bela Pinter kompani, Budimpešta (Mađarska)
  2. Brašno u venama, pisac Igor Štiks, režija Boris Liješević, Sarajevski ratni teatar – SARTR i Scena MESS, Sarajevo (BiH)

 



Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti:
email: [email protected]
Viber poruke: +387 60 355 8888
Facebook Inbox: https://www.facebook.com/Zenicablog/
Twitter: https://twitter.com/Zenicablog2010

Zadnje objavljeno