Posuđeno

Foto osvrt: “Karavana prijateljstva” posjetila 14 gradova i realizovala uspon na dva planinska vrha u Turskoj

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

OSVRT NA PUTOVANJE OD 5.000 KILOMETARA “KARAVANA PRIJATELJSTVA” POSJETILA 14 GRADOVA I REALIZOVALA USPON NA DVA PLANINSKA VRHA (HASANDAG I Z YOLU) U REPUBLICI TURSKOJ

ORGANIZATORI PUTOVANJA BILI SU BiH EXPLORERI (PLANINARSKO-SPORTSKO DRUŠTVO POŠTAR-ZENICA) I ASOCIJACIJA MOSTOVI PRIJATELJSTVA BIH

Projekt smo nazvali “KARAVANA PRIJATELJSTVA 1”.

Pripreme su trajale nekoliko mjeseci. Planirali smo skoro svaki detalj, jer je putovanje bilo veoma komplikovano organizovati zbog velikog broja posjeta gradovima, historijskim i kulturnim znamenitostima, i zbog uspona na dvije planine koje se nalaze u središnjem dijelu Anadolije( Hasandag), i u blizini Egejskog mora ( Z-Yolu).

Planinarska grupa BiH EXPLORERI osnovana je prije 5 godina i ona je dio planinarsko-sportskog društva POŠTAR-Zenica. Naša planinarska grupa je osnovana od strane par entuzijasta, a koja je tokom vremena narasla na veliki broj članova iz desetak gradova
(Zenica, Fojnica, Sarajevo, Kakanj, Doboj, Vitez, Tešanj, Travnik, Doboj Istok, Lukavac, Tuzla). Vođa naše planinarske grupe je Amel Skopljak ( inžinjer elektrotehnike), divan prijatelj i veliki zaljubljenik u prirodu i planinarstvo. Veći dio članova BiH Explorera je postao član PSD Poštar-Zenica-planinarsko društvo koje je osnovano prije 51 godinu, i u čijem rukovodstvu su i članovi BiH Explorera. Do sada smo realizovali preko 100 planinarskih pohoda širom BiH, Hrvatske, Crne Gore, a evo sad i Republike Turske. Uspješno smo izvršili uspone na najveće vrhove Bosne i Hercegovine, penjali smo se i na najveći vrh Hrvatske-planinu Dinaru i vrh Sinjal, kao i na planinu Durmitor u Crnoj Gori, i najveći vrh Bobotov Kuk.

Naša “KARAVANA PRIJATELJSTVA 1” krenula je 12. maja u poslijepodnevnim satima iz Zenice za Republiku Tursku autobusom. Ekipa koja je putovala zajedno sastojala se od 40 putnika iz devet gradova BiH. Brzo i bez većih problema smo stigli do Srbije, pa preko grada Niša do granice sa Bugarskom stigli smo do Sofije i graničnog prelaza Kapikule na granici sa Republikom Turskom.

Poslije ulaska u Tursku nastavili smo svoj put do Istanbula gdje bilo naše prvo konačište. Mi za ovo putovanje nismo imali sponzora ili donatora. Sve smo sami organizovali, svako od nas je prikupio određenu sumu novca (koja je bila minimalna za ovakvo putovanje), sa kojom smo sve ovo realizovali. Zbog toga je uspjeh samim tim i veći šta smo sve realizovali, vidjeli i doživjeli.

13.05.2023.
U Istanbul smo stigli 13.maja u poslijepodnevnim satima u veliku gužvu po kojoj je Istanbul poznat (16 miliona ljudi živi u Istanbulu), ali i zbog predsjedničkih i parlemantarnih izbora koji će se sutra organizovati u Republici Turskoj. Slučajnost je bila da je predsjednik Republike Turske Recep Tayip Erdogan stigao u isto vrijeme kada smo i mi na lokaciju u blizini džamije Aja Sofiju gdje je organizovan akšam namaz i dova za pobjedu kako su to njegovi simpatizeri nazvali.
Veliki broj policijskih vozila, vozila hitne pomoći, policajaca, agenata u civilu bilo je prisutno u užoj jezgri trga kod džamijeAja Sofije. Hvala Bogu ništa se nepredviđeno i bezbjednosno loše nije desilo na ovom događaju koji je bio svakako visoko rizičan. Poslije kraćeg obilaska Istanbula krenuli smo prema hotelu koji se nalazio u azijskom dijelu istanbula. Do hotela smo zahvaljujući sposobnosti i snalažljivosti našeg prijatelja Saliha Dizdarevića ( službeni prevodioc turskog jezika naše grupe), uspjeli doći tako što smo koristili metro Marmaray kojim smo ispod mora doputovali do Uskudara gdje smo onda “nahvatali” desetak taksija koji su nas dovezli do hotela gdje smo se napokon mogli malo i odmoriti.

14.05.2023.
Sutradan ujutro nastavili smo svoj put prema Ankari. Po planu smo prvo svratili do prelijepog grada Bursa gdje smo odmarali nekoliko sati i obilazili užu jezgru Burse ( Ulu džamija, Bazar, turbe sultana Osmana i Orhana). Sa mojim prijateljem Salih Basnak koji je porijeklom Bošnjak posjetili smo prelijepu lokaciju iznad Burse (Inkaya Cinari) gdje se nalazi drvo platana staro 610 godina ispod kojeg se nalazi prelijepa bašta u kojoj smo se odmorili i doručkovali.
Iz Burse smo nastavili svoj put prema gradu Eskisehiru gdje smo takođe proveli nekoliko sati. Eskisehir je za mene jedan od najljepših gradova u Republici Turskoj u kojem sam uživao šetati kraj rijeke prelijepom šetnicom. S obzirom da su taj dan bili izbori u Turskoj nismo mogli nažalost koristiti usluge gondolijera i gondola kojima se plovi rijekom kroz Eskišehir.
Eskišehir je prelijep grad pun života i mladih ljudi, sa jednim od najvećih Univerziteta u Turskoj ( Anadoly), grad sa odličnom infrastrukturom.
Nastavili smo sa svojom karavanom iz Eskišehira do glavnog grada Republike Turske-Ankare.U Ankaru smo stigli u večernjim satima u vrijeme kada su se počeli objavljivati prvi rezultati izbora. Naš hotel se nalazio u neposrednoj blizini sjedišta AK Partije Ankare gdje su stotine članova i simpatizera iščekivalo rezultate izbora. Poslije objavljivanja rezultata srećom stišale su se političke strasti i svi su u Republici Turskoj, pa i mi mogli da odspavaju i da odmore.

15.05.2023.
Prenoćili smo u Ankari i nastavili svoj put prema Kapadokiji. Napravili smo odmor za doručak na prelijepoj lokaciji slanog jezera Tuz-Golu (Slano jezero), gdje smo uživali u prelijepoj prirodi, šetajući po soli i vodi koja se prostirala kilometrima u svim smjerovima. Slano jezero je veliko 2.400 kvadratnih kolimetara i zadovoljava 70 posto potreba Republike Turske sa soli. Jezero je poznato kao dom prelijepih ptica flamingosa.
Karavana Prijateljstva je nastavila put prema Kapadokiji do koje smo stigli za nekoliko sati. Svi smo bili oduševljeni baš i kao milioni turista koji dolaze svake godine prelijepim prizorima jedne od najpoznatije turističkih destinacija ne samo Turske već i svijeta. Posjetili smo prelijepi i čudesni Uchisar i Goreme, jahali smo na devama, napravili smo stotine prelijepih fotografija kojim smo željeli zamrznuti vrijeme i zadržati uspomene.
Tokom boravka u Kapadokiji posjetili smo i najveći podzemni grad Derinkuyu u kojem je nekada prije više hiljada godina živjelo 20.000 hiljada ljudi. Podzemni grad ima osam spratova ispod zemlje i hiljade prostorija koji su tada koristili ljudi za različite namjene. Uživali smo
u ovoj avanturi za koju je trebalo i snage i opreza zbog niskog svoda u većini prostorija.
Iz Derinkuyu smo nastavili put do grada Aksaray gdje smo se smjestili u hotel koji smo rezervisali za prenočište prije polaska na planinu Hasandag.

16.05.2023.
Jedan dio grupe je ostao u hotelu spavati i odmarati a poslije je obilazio grad Aksaray. Veći dio grupe (23 člana BiH Explorera), se autobusom se prebacio do sela koje se nalazi u blizini planine Hasandag čiji je najveći vrh 3.256 mnv a koj je bio naš cilj. Iz sela smo nastavili svoj put prema planini ali sada sa dva velika traktora koje nam je obezbjedio našr prijatelj i planinarski vodič Nurullah Coban iskusan planinar koji je do sada se na planinu Hasandag popeo preko 100 puta. Sa traktorima smo se vozili 45 minuta do lokacije odakle je krenuo naš dugi uspon. Planina Hasandag je vulkanska planina koja je nekada bila aktivna, te je zbog toga prostor kojim smo se kretali bio prepun kamenjarazličite veličine i bez drveća ili rastinja kojim bi smo se na momente zaštitili od sunca ili kiše. Istina kiše nije bilo ali sunca jeste na našu raddost. Područje na planini Hasandag je veoma negostoljubivo, i veoma teško za planinariti. Zbog toga smo se potrudili da slušamo instrukcije našeg vodiča i da budemo disciplinovani. Znali smo da moramo biti strpljivi, i da će ovaj uspon za nas biti pravi test izdržljivosti i psihofizičkih sposobnosti. Uspon je trajao skoro devet sati. Veći dio članova ove naše planinarske avanture do sada nikada nije bio na ovoj nadmorskoj visini, i nismo znali da li ćemo moći doći do vrha. Međutim, na našu radost svih 23 planinara su uspjeli da se popnu na sami vrh planine Hasandag-na 3.256 metara nadmorske visine. Na vrhu planine smo uživali u pogledu, odmoru i hrani koju smo ponijeli da obnovimo snagu koja nam je bila neophodna za silazak ove velike planine.
Na vrhu Hasandaga smo ostavili i svoj trag. Iz Zenice smo ponijeli kamenu ploču od poznatog kamena iz majdana sela Mošćanica. Kamenu ploču tešku oko 5 kg sam nosio u ruksaku, i uspio sam uz ogroman trud da je i donesem na sami vrh planine. Na kamenoj ploči smo postavili natpis na turskom jeziku sa čestitkom za 100 godina od osnivanja Republike Turske i sa zastavama BiH i Turske.
(Asocijacija Mostovi Prijateljstva BiH i BiH Exploreri). Ovaj simboličan čin ustvari pokazuje naš prijateljski i bratski odnos prema prijateljskoj državi i turskom narodu.
Poslije odmora, fotografisanja i postavljanja kamene ploče krenuli smo se spuštati niz planinu. Silazak nije bio nimalo jednostavan, jer smo već izgubili dosta snage za uspon. Međutim, poslije skoro sedam sati uspjeli smo doći navečer do lokacije gdje su nas čekali naši traktori koji su nas dovezli ponovo do autobusa sa kojim smo stigli do Aksaraya i do drugog dijela naše ekipe. Bili smo veoma oprezni pri silasku zbog lošeg i kamenitog terena zbog kojeg je moglo biti povreda kojih hvala Bogu na kraju nije bilo. Svi smo zdravi i čitavi iako mnogo umorni stigli na sigurno.
Iz Aksaraya smo nastavili putovanje do mistične Konye u koju smo stigli kasno navečer. Odmah smo se smjestili u hotel jer smo bili veoma umorni od uspona na planinu.

17.05.2023.
Sutradan ujutro smo iskoristili priliku da prošetamo po gradu Konya, da posjetimo muzej Mevlala Rumi, posjetimo njegov mezar, da prošetamo ulicama i sokacima.
U Konyi smo zahvaljujući prijatelju Mehmetu bili na ručku u odličnom restoranu gdje smo uživali u ukusnim turskim jelima. Poslije ručka nastavili smo put prema gradu Denizli. U Denizli smo stigli u poslijepodnevim satima. Navečer smo iskoristili priliku da prošetamo po centru Denizlija koji je poznat po svojoj proizvodnji peškira i tekstila.

18.05.2023.
Ujutro iz Denizlija smo otišli u obližnji Uneskov dragulj Pamukalle-jednu od najposjećenijih turističkih destinacija u Turskoj.
Ulaz na ovu prelijepu lokaciju se plaća i cijena nije nimalo jeftina. Međutim, s obzirom da sreća prati hrabre dobili smo odličnu vijest. Taj dan kada smo mi bili tu (18. maj.), obilježava se kao Svjetski dan muzeja pa je zbog toga ulaz na Pamukalle bio besplatan. Ta vijest nas je dodatno obradovala pa smo još bolje uživali obilazeći prelijepe izvore i bijele stijene Pamukalla, kao i historijske lokacije Hireapolisa, Plutonijuma , muzeja HIreapolis, bazena u kojem se nekada kupala čuvena Kleopatra. Nekoliko sati vremena koje smo odredili za obilazak Pamukalla je brzo prošlo. Bilo je vrijeme da “Karavana prijateljstva” nastavi svoj put dalje kroz Tursku.
Iz Pamukalla smo krenuli preko grada Aydin do novog našeg odredišta-drevnog antičkog grada Priene i sela Gullubahce koji se nalaze u blizini grada Soke. Naši prijatelji ( Murat, Recep, Adem), su za nas organizovali susret sa direktorom Ureda za turizam i kulturu regije Aydin koji nas je dočekao na ulazu u drevni grad Priene. Poslije uvodnog govora i podjele poklona sa domaćinima, sa kustosom muzeja Aydin smo posjetili Priene koji je bio poznat u antičkom svijetu. Na lokaciji Priene se nalaze ostaci stotiina građevina u kojima je nekada živjelo oko 10.000 ljudi. I slavni Aleksandar Makedonski je ovdje ostavio trag izgradnjom hrama Ateni. Poslije obilaska Priene posjetili smo selo Gullubahce u kojem žive naši prijatelji koji su porijeklom Bošnjaci. Ovo selo su Mostovi Prijateljstva BiH prije dvije godine pobratimili sa selom Mošćanica kod Zenice. Od tada ova dva selai porodice iz ovih sela već nekoliko puta su jedni druge posjećivali. Zbog toga prijateljstva porodica Ibrahima Cinara ( Bošnjaci porijekom iz Bosanske Otoke i Bužima), za sve nas je pripremila u njihovom prelijepom restoranu i bašći ukusni ručak gdje smo se lijepo družili. Posebno je putovanje kada sretnete i posjetite stare prijatelje koji vas vole i poštuju.
BiH Exploreri i naše partnersko planinarsko udruženje Ayildiz Doga Sporlari kulubu poslije ručka u Gullubahce je zajedno organizovalo planinarski uspon na Z-Yolu-planinarsku stazu starih Grka iznad drevnog grada Priene. Jedan dio ekipe je otišao za grad Kusadasi da se smjesti u hotel kraj mora, i da iskoristi priliku da se okupa na prelijepoj pješčanoj plaži dok je drugi dio ekipe planinara realizovalo uspješno uspon na planinski vrh iznad drevnog grada Priene poznat kao Z-Yolu. I na ovom planinskom vrhu smo postavili istu kamenu ploču sa istim tekstom kao na planini Hasandag. I na Z-Yolu ostaje trag BiH Explorera I Mostova Prijateljstva kojim simbolično iskazujemo poštovanje prema Republici Turskoj.
Poslije uspješno realizovane planinarske ture na Z-Yolu svi smo navečer bili u Kusadasiju- poznatom turističkom ljetovalištu na Egejskom moru. Iskoristili smo priliku prošetati po ovom prelijepom gradu i družiti se sa prijateljima ( Sibel, Murat, Hatidze, Recep), iz udruženja Ayildiz Doga Sporlari koje ima svoje podružnice u Kusadasiju, Soke, Aydinu i Izmiru.
Nakon druženja sa prijateljima otišli smo u hotel na zasluženi odmor, jer nam je trebao zbog nastavka ovog čarobnog putovanja u kojem smo svi uživali.

19.05.2023.
Dan omladine i sporta je državni praznik Republike Turske. Baš taj dan stigli smo iz Kusadasija u jedan od najljepših gradova Turske-Izmir.
U Izmiru smo bili nekoliko sati što je bilo sasvim dovoljno da shvatimo koliko je lijep i uzbudljiv ovaj veliki grad na obali Egejskog mora. Grad je bio prepun ljudi koji su proslavljali državni praznik. Ja sam iskoristio priliku da se sretnem sa prijateljima-porodicom rahmetli Kemala Baysaka koji je bio počasni konzul BiH u Izmiru. Prije tri godine je Kemal Baysak preslio na bolji svijet. To je bio veliki čovjek, humanista i zaljubljenik u svoje dvije domovine BiH i Tursku. Negov sin Atilla Baysak, rodica Sengul, rođak Huseyin, prijatelji Saadet i Huseyin su nas dočekali u Izmiru i družili se sa nama. Razgovarali smo o nastavku misije kojom je čitav svoj život u dobra djela pretvarao Kemal Baysak.
Poslije Izmira nastavili smo svoj putovanje prema općini Ayvacik koja se nalazi u regiji Canakalle gdje nam je domaćin bio načelnik općine Mesut Bayram. Načelnik Bayram je za našu grupu organizovao svečani ručak i zajedno sa nama je posjetio prelijepo turističko selo Behramkalle i drevni Asoss koji je bio nekoliko godina dom čuvenog filozofa Aristotela. Naše prijateljstvo se nastavilo i ovom posjetom gdje on bio odličan domaćin sa svojim saradnikom Ilker Senavcu.
Predveče smo iz Ayvacika nastavili put kroz regiju Canakalle, preko najvećeg mosta na svijetu (kategorija-raspon između pilona), koji je dug preko 4.800 metara do grada Edirne gdje smo se smjestili u hotel. To je bilo naše zadnje konačište tokom putovanja dugog 5.000 kilometara.

20.05.2023.
Poslije odmora i dužeg spavanja nego što je do tada bilo uobičajeno doručkovali smo, smjestili kofere u autobus i sa puno elana krenuli u soping. Edirne je poznat po sopingu, ali i po velikom broju historijskih znamenitosti. Vrijeme je brzo prošlo. Kada si u sopingu i to sa suprugom vrijeme brzo iscuri, pa je tako bilo i meni. I u Edirne imamo prijatelja, pa smo tako se susreli sa Bulentom sa kojim namjeravamo sarađivati u budućem periodu u oblasti turizma i planinarstva.
Na kraju je došlo vrijeme da se oprostimo od Republike Turske i da krenemo prema našoj domovini Bosni i Hercegovini koju smo mnogo poželjeli baš kao i naše najmilije koji su na čekali kod kuće. Imali smo mnogo sreće na granicama i u rekordnom vremenu smo 21.maja stigli u Zenicu u 10:30 sati.

Rezime

Karavana prijateljstva je ispunila svoju misiju. 40 Bosanaca i Hercegovaca je uživalo u obilasku Republike Turske. Posjetili smo veliki broj gradova i znamenitosti. U svakom od tih gradova smo isticali zastave BiH i Republike Turske kao i posebne banere koje smo napravili za ovo putovanje. Na banerima su ispisane poruke kojima smo čestitali 100 godina od osnivanja Republike Turske kao i državni praznik-Dan omladine i sporta Republike Turske.
Upoznali smo mnogo novih prijatelja. Napravili smo planinarski podvig usponom na jednu od najvećih planina u Republici Turskoj-planinu Hasandag. Realizovali smo uspon na planinski vrh Z-Yolu kod grada Soke.
Posjetili smo Istanbul, Bursu, Eskisehir, Ankaru, slano jezero Tuz Golu, Kapadokiju-Goreme, Uchisar, podzemni grad Derinkuyu, Aksaray, planinu Hasandag, Konyu, Denizli, Pamukalle, Hireapolis, Priene, selo Gullubahce, planinski vrh Z-Yolu, Kusadasi, Izmir, Ayvacik, selo Behramkale, Edirne.
Veliku zahvalnost dugujemo Salihu Dizdareviću našem prijatelju koji nam je mnogo pomogao da ovo putovanje uspije. Bio je na raspolaganju svakome u ekipi i velika podrška. Osim što je odličan poznavalac turskog jezika on odlično poznaje mentalitet turskog naroda i zbog toga nam je mnogo bilo lakše sa njim. Zadovoljstvo je imati ovakvog prijatelja i insana.
Mjesecima je naš Amel Skopljak zajedno sa nama radio na ovom projektu koji je na kraju hvala Bogu i uspio. Nemjerljiv je doprinos našeg Amela za realizaciju ovog epskog putovanja kroz 14 gradova Turske, preko planina Hasandag i Z-yolu pa do naše domovine. Amel Skopljak je pokazao i dokazao da je dobar čovjek, vrijedan insan i odličan organizator.
O sebi neću da govorim jer nije umjesno, ali sam učinio sve što sam bio u mogućnosti da “KARAVANA PRIJATELJSTVA” bude dobro organizovana i sa interesantnim programom.
Zahvaljujemo svim medijskim pokroviteljima koji su nam pomogli ispričati priču o našem putovanju. Hvala svim našim prijateljima iz Republike Turske koji su nam pomogli u realizaciji posjeta gradovima i planinama. Hvala Muratu, Nurullahu, Ibrahimu, Recepu, Salihu, Sibel, Hatidze, Ademu, Mesutu, Ilkeru, Sengul, Saadet, Yusufu, Mehmetu, Bulentu, Mustafi i drugima.
Posebna zahvalnost ide i našim najmlađim članovima grupe: Adni, Bakiru i Danisu koji su odlično podnijeli ovo putovanje i dodatno su obogatili našu družinu svojom mladošću i pozitivnom energijom.
Čestitamo i najstarijoj učesnici planinarske avanture na planinu Hasandag i Z-Yolu Fikreti Kubat koja ima 70 godina i koja je pokazala odličnu psihofizičku snagu. Bila je i “naš prvi vokal” i interpretator sevdalinki i osoba koja je uvijek širila pozitivnu energiju.
Hvala na povjerenju koju su nam ukazali i članovi PD Zabrđe-Vitez, PD Azimutha, PD Vedra, PD Tvrtkovac, a koji su uz našu organizaciju zajedno putovali sa nama, i realizovali sve ciljeve koje smo na početku zacrtali. Mi smo otvoreni za saradnju i to smo i ovaj put pokazali.
Hvala svim učesnicima “Karavane prijateljstva” na saradnji i prelijepom druženju. Hvala Bakiru, Adni, Dženani, Jasmini, Salihu, Larisi, Danisu, Selmi, Salemu, Murisu, Hanumki, Adisu, Jasmini, Selmi, Fikreti, Jasmini, Suzani, Nedžadu, Jasmini, Samiru, Šerifu, Nevzetu, Halilu, Jasminu, Fikretu, Muhamedu, Hajriji, Mirsadi, Amri, Mustafi, Mehi, Amelu, Mirsadu, Ramizu, Emiri Fikretu, Faruku, BIljani, Mahiri, Namiri, vozačima Asmiru i Selviru (hvala Asmiru i Selviru vozačima prevoznika BosnaExpress na strpljenju i na vožnji sa kojom su nas bezbjedno odvezli u Tursku i vratili u našu domovinu Bosnu i Hercegovinu).

Predsjednik Asocijacije Mostovi Prijateljstva BIH Jasmin Imamović

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti: