Rekreacija

Azimuth135: Retrospektive 2021. godine

Primaj prvi vijesti na viber - besplatno - PRIJAVI SE NA OVOM LINKU
Podijeli ovu vijest:

Kada smo zaključivali 2020. godinu, sa dozom nade i dozom bojazni prizivali smo dobro u 2021. Pitali smo se šta će biti u ovom novom okruženju, hoćemo li ikada više planinariti kako smo naučili, gdje ćemo moći zagaziti gojzericama, koju stazu izabrati. Nadali smo se, kako smo naveli, “u istom, ako ne i jačem tempu, jer nas čekaju nove ture, nove staze, novi vidici i novi projekti.”

ℹ️ No, opet smo sami sebe iznenadili, kada smo sagledali lokacije, planine, spiskove učesnika, našu arhivu u prethodnih 365 dana. Donosimo vam retrovizor 2021. godine udruženja “Azimuth 135”

1️⃣ Početak godine nije obećavao. U januaru nismo imali niti jednu turu. Doduše, naša ekipa u sastavu Kemal Vidimlić, Amar Babić i Afan Abazović izvela je izviđanje ture na vrh Mahnjače zvan Palašnica, usponom iz Starine i Unišća, a silaskom na Priviju i Bistricu. To će, 21. februara, biti i naša prva tura u 2021. godini, čime smo nastavili tradiciju otkrivanja i promocije potpuno novih i, do tada, nevođenih staza. Našem pozivu odazvalo se 55 učesnika.
✅ ocjena iz ankete 4,95

▪️Prvi izlet sa Azimuth 135, jedva čekam sljedeću priliku. Sve pohvale vodiču.
Izvrsna organizacija i vodjenje grupe.
▪️Oduševljena informativnim/obrazovnim aspektom izleta, koji je odličan (i neophodan) dodatak (i) planinskim turama.

ℹ️ Povodom 1. marta, Dana nezavisnosti Bosne i Hercegovine, ponovo se vraćamo na Mahnjaču, a ovog puta je to obilježavanje prve godišnjice rada planinarskog društva “Mahnjača1358” iz Željeznog Polja, naših prijatelja i pobratima. Onu veliku turu po Mahnjači, sa Lagera, preko Orčevića, Gojanovca, Javora, Palašnice, Jezera i Mjestove Ravni, koju smo markirali ujesen 2020. godine, izveli smo sa nevjerovatnih 270 učesnika.

2️⃣ Sredinom marta slijedio je period hladnog vremena, ali vedrih noći, pa smo odlučili da, 13. marta na Smetovima, izvedemo i našu prvu Svemirsku turu, amatersko astronomsko posmatranje neba bez optičkih instrumenata. Na naš poziv se odazvalo 90 učesnika i ljubitelja astronomije. Uživali smo u zimskim sazviježđima koja su se mogla veoma jasno vidjeti.

⛔ Potom slijedi period bez tura, zbog korone, iako su bile planirane proljetna planinarska tura na Hum i turistička tura Bosnologije u Maglaj i Tešanj. Također, nismo bili u mogućnosti realizovati i naš tradicionalni projekat “Šetnja do iftara”, drugu godinu uzastopno.

3️⃣ Maj je imao divnu prognozu, pa smo odlučili da ga iskoristimo na Vlašiću, izvodivši izuzetno zanimljivu turu priječenja planine, sa Galice preko Opaljenika i Šantića do Babanovca. Kuriozitet ture jeste rijetko viđena ptica bjeloglavi sup. Ovoj turi je prisustvovalo 63 učesnika.
✅ ocjena iz ankete 4,96

▪️Prelijepo iskustvo. Preporuka za svakoga ko bi volio izaći na planinu s pribojava se svog kondicionog stanja.
▪️Sve je bilo odlično. Tura za uživanciju.

4️⃣ U junu smo imali plan planinariti na Vranici, no tri puta organizovana tura je tri puta otkazivana, pa smo svoju organizaciju ustremili na još jednu novu, nehodanu, a prelijepu tematsku turu. Da bismo pokazali autohtonu vrstu bosanski ljiljan na planini Lisac, odlučili smo se odvesti našu grupu sa Jastrepca na Korita, potom gredom Šerićke planine do Javorja, da bismo se spustili u Šeriće. Ovoj turi se odazvalo 60 učesnika. I uspjeli smo vidjeti bosanski ljiljan.
✅ ocjena iz ankete 4,86

▪️Počastila nas priroda svojom ljepotom,popračeno interesantnim i korisnim informacijama…
▪️Hvala za savršen dan

5️⃣ Sedam dana poslije smo izveli i najdužu turu u cijeloj godini, ponovo potpuno novi smjer, staza i rejon, a radi se o turi na Tvrtkovac iz Begovog Hana, preko Mračajskog brda i Perinog tora, sa spustom u Radinoviće, u dužini od 27 km. Ovu turu je planinarilo 14 zaljubljenika u ove nepoznate krajeve zeničke regije.

6️⃣ Srebrenicu, ali i Kladanj, Novu Kasabu, te Sarajevo posjetili smo na turi 4. jula, sedam dana prije obilježavanja godišnjice genocida u Srebrenici. Multidisciplinarna tura je spojila 35 zainteresovanih, a posjetili smo Memorijalni Centar Potočari te druge tačke u ovom dijelu istočne Bosne.

7️⃣ Prvi vikend augusta donio je dva izuzetno zanimljiva događaja. U noći sa petka na subotu smo realizovali kombinovanu popodnevnu planinarsku turu za djecu i posmatranje noćnog neba. Iako smo imali veliki pljusak pola sata prije polaska, vrijeme se umnogome popravilo, izvedrilo i imali smo krasnu turu, ali i neuobičajno blistava nebeska tijela na noćnom nebu, zbog raščišćavanja atmosfere usljed kiše. Turi se odazvalo 50 učesnika.

8️⃣ Sutradan, sa subote na nedjelju, uslijedila je još jedna neuobičajena tura. Naime, nekoliko elemenata se poklopilo – vikend, potpuno vedro nebo, bez mjesečine, sa meteorskim rojem Perzeida. Takvo poklapanje elemenata smo iskoristili, organizovali i izveli noćnu planinarsku turu na Tvrtkovac sa Lastavice, kojoj se odazvalo 36 učesnika. Na turi je bila prisutna i ekipa svjetske medijske agencije Reuters, koja je napravila prilog dijeljen u medijima nekoliko zemalja svijeta, poput Radio Slobodna Evropa, Washington Post i drugih, a fotografija sa Tvrtkovca bila je među 24 najljepše u svijetu za taj dan, po izboru urednika Reutersa.

Septembar je bio rezervisan za dvije prelijepe bosanskohercegovačke planine sa početnim slovom “V” – Vitorog i Volujak.

9️⃣ Vitorog je skoro pa nepoznata planina između Kupresa, Glamoča i Šipova, visoka 1906 mnv. Najprije ju je pohodila izvidnička ekipa u sastavu Haris Dizdarević, Senad Hodžić, Kemal Vidimlić i Afan Abazović. Potom je izvedena premijerna tura iz sela Šemenovci kod Kupresa, sa 30 učesnika, koji su bili oduševljeni predstavljenim.
✅ ocjena iz ankete 5,00

▪️Sve pohvale za rad i trud. Cestitam na ideji da se ide u obilazak ove predivne planine Vitorog koja je na mene ostavila poseban dojam. Sretno u daljem radu
▪️Odlicna tura

1️⃣0️⃣ Nakon toga, krajem septembra, posjetili smo Volujak, drugu po visini planinu u Bosni i Hercegovini, između Foče i Gacka. Uz uspon na sami vrh, posjetili smo i spomen obilježje Bici na Sutjesci i Aladžu džamiju u Foči. Na turi je učestvovalo 40 planinara.
✅ ocjena iz ankete 5,00

▪️Steta sto nema jos ovkvih odgovornih,ozbiljnih i nadasve poducenih kadrova koji bi organizirali odlazak u planine
▪️Fantastičan i nadasve raznovrstan pohod, uzimajući u obzir posjetu NP Sutjeska i Aladža džamiji u Foči.

1️⃣1️⃣ U oktobru je uslijedila planinarska tura na naš dragi Bobovac iz Kraljeve Sutjeske, na dan krunisanja Tvrtka I za prvog kralja Bosne. Ova kombinovana planinarsko-historijska tura iznjedrila je mnogo novih planinara u našoj koloni, a čak 110 osoba od 7 do 77 godina učestvovalo je na ovoj divnoj turi sa nezaboravnim jesenjim bojama Bobovca.
✅ ocjena iz ankete 4,92

▪️Tri dana nakon ture, svako veče prije spavanja čitam o Ahmet Paši Hercegoviću, prvim džamijama sagrađenim u Bosni. Bila sam na grobu i Katarine i turbetu njene ćerke princeze Katarine i tek mi se sad ide opet. Žao mi je samo što nisam ove stvari ranije znala.
▪️Pamtit cu izet , i sjecati ga se do kraja zivota. Kao da sam bila u bajki , boje , istorija , geografija , dozivljaj sve savrseno.ve

1️⃣2️⃣ Sredinom novembra smo realizovali i našu petu jubilarnu turu sjećanja “Stazom Kikijevog osmijeha”, kojom smo se i ove godine sjetili našeg rahmetli Aldina Hamzića Kikija, te prikupili lijep iznos za jednokratnu stipendiju njegovim kćerkama Lejli i Lamiji. I ovog puta smo prošli potpuno novu stazu, sa 60 učesnika, koju su pripremili Amir Tufekčić i Salih Sarajlić, a ona nas je vodila iz Jastrepca preko Crnih Glava, Površi i Krmetije Ravni do Nemile.

1️⃣3️⃣ Dječija tura na Lisac, krajem novembra, bila je apsolutni hit ovog ciklusa, kada smo, na prelijepom danu, planinarili iz Vrselja do Dubovca i nazad sa 140 učesnika, te djecu obradovali planinarskim igrama i upoznavanjem sa planinarskom opremom.

1️⃣4️⃣ Posljednja tura u 2021. godini bila je donekle slična kao i prva. Ovog puta, odazvalo se 35 učesnika, koje smo proveli u neuobičajeno lijepom zimskom danu iz Starine preko Unišća na Palašnicu, a potom vratili u Starinu preko Starinskih Njiva.
✅ ocjena iz ankete 5,00

▪️Ma super je svaki put drage su mi vaše odabrane ture uz tako dobrog punog znanja o svakoj turi svaka čast
▪️Veoma uspjesan,izazovan,pomalo naporan pohod,koji je odlucno pripremljen i vodjen

📶 Po raznovrsnosti, ovo nam je bila najraznovrsnija godina do sada. Na svih 14 aktivnosti učestvovalo je 818 učesnika, odnosno prosječno po 58. Ocjene iz ankete su izuzetno visoke. Najnižu ocjenu od 4,86 dobila je tura na Lisac, a najvišu od 5,00 čak 3 ture: Vitorog, Volujak i druga Mahnjača. Evidentan je i veliki broj potpuno novih planinara, ljubitelja prirode, koji su svoje prve korake u planini napravili u našoj koloni, na našim turama.

🔆 U timu smo Gradska uprava Zenica za oblast turizma na izradi Strategije razvoja grada Zenice 2022 – 2027. godine.

✔️ Stekli smo certifikat “Smjernice i protokoli za zdravstvenu zaštitu od COVID19 u turizmu” od USAID Developing Sustainable Tourism in Bosnia & Herzegovina – Turizam

ℹ️ Vlada Zeničko-dobojskog kantona i Ministarstvo za privredu prihvatili su projektni prijedlog našeg udruženja i Gradske uprave Zenica “Označavanje i uređenje planinarskih staza na planini Smetovi”. Projekat podrazumijeva markiranje i uređenje 80 km planinarskih staza na planini Smetovi, za koji je obezbijeđeno 20.000 BAM. Projekat ćemo realizovati tokom 2022. godine. Zahvaljujemo se svim institucijama na povjerenju i podršci.

🔭 Naš član i planinar, koji je želio ostati anoniman, obezbijedio je teleskop Skywatcher Maksutov MC 127/1500 SkyMax-127 AZ-GTi GoTo WiFi, koji ćemo koristiti tokom naših amaterskih astronomskih posmatranja. Zahvaljujemo mu se na prepoznavanju ideje i namjere da ljubiteljima astronomije, a naročito djeci, približimo nebo i svemir.

🤝 Pozivamo i druge pojedince i privredne subjekte, koji su zainteresovani da doprinesu radu udruženja i uspješnijeg sprovođenja ideja popularizacije turizma, planinarenja, astronomije i obrazovanja, da u nama imaju idealnu mogućnost za partnerstvo.

👣 U organizacionom smo odboru Steel Trail Zenica, prve trail utrke u Zenici, koja će se održati posljednjeg vikenda marta 2022. godine na Smetovima, u saradnji sa udruženjem “Modern Escape Europe”, triatlon kluba “Club 072” i pokreta “Rijeke Bosne i Hercegovine”.

🦸 Ističemo i veoma uspješnu saradnju sa Gorska Služba Spašavanja Stanica Zenica, čiji su pripadnici bili na većini naših tura i time ulijevali sigurnost učesnicima u svakom koraku.

👨‍👩‍👧‍👦 Posebno smo ponosni na nastavak plodonosne saradnje sa Sindibad Obdaniste Zenica, sa kojima zajednički realizujemo projekat sistematskog planinarenja za djecu predškolskog uzrasta.

☪️ Ove godine smo, veoma uspješno, uspostavili i realizovali saradnju sa Muftijstvo zeničko kroz organizaciju i realizaciju planinarske ture “Tragom bosanskih bogumila”, u okviru vjersko-kulturne manifestacije “Lastavica 2021”.

📣 Da bi informacije o našem radu i aktivnostima došle u eter, pobrinuli su se naši medijski prijatelji Zenicablog, 072info, Balkan Diskurs, RADIO ZENIT, federalna.ba, NOVA BH, Hayat.ba, dron.ba – video produkcija i Reuters. Posebno produktivnu saradnju smo imali sa tematskim turističkim magazinom Furaj.ba.

💪 U 2022. godini ćemo nastojati biti još bolji, sadržajniji, kvalitetniji, zanimljiviji, zajednički sa našim članovima i simpatizerima. Neka ste nam živi, zdravi i uzbrdo brzi.

#HodajPravomStazom
#Azimuth135

🖐️ Vođa udruženja “Azimuth 135” Zenica
Afan Abazović, turistički i planinarski vodič, s.r.

Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez navođenja izvora i bez dozvole. Vlasnik materijala su Agencija za promociju PRmedia s.d. i portal Zenicablog, osim ako nije navedeno drukčije.

Kontakt sa portalom Zenicablog možete ostvariti: